15/12/2017

Лячно мандрувати літаком — розвіюємо страхи пасажирів

Отже, ви замовили тур кудись у теплі краї, прикупили новий костюм і придбали квитки. Але в якийсь момент, надивившись фільмів, новин або наслухавшись родичів, ви відмовляєтеся сідати в літак. У чому причина? Людський фактор – страх перед усім новим. А ще безліч неправильних, перекручених уявлень про те, як працює авіаційна індустрія. Ґрунтуючись на оповіданнях досвідчених пілотів, ми зібрали вам перелік найбільш стресових для пасажирів питань. Розбираймось, як перестати боятися літати і перетворити подорож в задоволення.

Боюся літати на літаку — розвіювати страхи
Боюся літати на літаку — розвіювати страхи

1. Вихід двигунів з ладу

Подібна надзвичайна ситуація може статися з різних причин. Але вона викликає одні з найсильніших побоювань. Знизиться або зовсім зникне тяга, загориться двигун або щось ще. В нападі паніки можна припустити все, що завгодно.

Але досвідчені пілоти розповідають, що двигуни літака під час стабільного польоту апріорі періодично працюють на нульовій тязі. Тут спрацьовує інерція, як котитися з гірки на велосипеді без прокручування педалей. Звісно, щоб поїхати далі чи зупинитися, педалі потрібно буде почати крутити заново. Але і літак на нульовій тязі не летить занадто довго.

Якщо ж двигун вийде з ладу, відбудеться поломка або навіть загоряння, часу для зниження на безпечну висоту вистачить у будь-якому випадку. Пілоти до автоматизму відпрацьовують екстрені ситуації на тренажерах, тому доставити вас на найближчий майданчик зможуть без питань. До того ж, не варто забувати, що тотальна поломка двигуна вкрай малоймовірна, навіть в самих критичних ситуаціях пара двигунів працюють хоча б в резервному режимі.

2. Удар блискавки під час польоту

Кінематограф дійсно грає з нами злий жарт, показуючи іноді, як боїнг героїчно пролітає через грозові хмари. В реальності ж при мінімальному ризику негоди рейс буде відкладено або скасовано, а маршрут – скоректований.

Блискавка літаку страшна
Літак після удару блискавки

Але удар блискавки в корпус літака можливий, малоймовірний, але можливий. Ось тільки боятися цього не варто. Конструктори при створенні моделі літака і підборі обшивки враховують цю обставину. Саме тому корпуси літаків покривають алюмінієвими пластинами. Електричний заряд блискавки розряджається на обшивці і не доходить до салону. Удар відчувається легким поштовхом і коротким спалахом, іншого ж дискомфорту не відчуває ні команда, ні пасажири на борту.

3. Не вистачить палива

Багато хто думає, що безпека польотів забезпечується максимальним запасом всього, що може знадобитися в дорозі. Але це вже точно не стосується запасів палива. З лишком ніхто брати не буде – баки з максимальним рівнем палива додають зайву вагу борту.

Але перед кожним польотом команда льотчиків, інженерів і диспетчерів розробляє оптимальний обсяг необхідного палива. У розрахунок береться маршрут, варіації сусідніх аеропортів на випадок поломки або негоди, а також збільшений час знаходження в повітрі від 30 хвилин до 1 години. Додатковим параметром може бути можливість затримки рейсу. Якщо ж у повітрі пілот з’ясовує, що паливо закінчується, у нього вистачає часу посадити літак до критичного моменту. Датчики спрацьовують набагато раніше, ніж літак перестане реагувати на управління.

4. Птахи і двигун

Аерофобія, яка заснована на пернатих – це гіперболізована проблема. Часто люди, які бояться, що літак вийде з ладу через птахів, не зовсім чітко усвідомлюють масштаби проблеми.

Почнемо з того, що найчастіше птахи врізаються в лобове скло, крила і в двигуни літака. Якщо у двох перших випадках подібна повітряна подія залишається майже без уваги, то двигун може пошкодитися. Згодом зупинитися, порушити свою роботу, або навіть спалахнути. Але тут спрацьовує той же досвід пілота, про який ми говорили раніше. Навіть з одним пошкодженим двигуном літак може спокійно сісти.

Птахи і літак
Страх польотів

Досвідчені пілоти кажуть, що критичні наслідки після зіткнення з птахом – рідкість. Найчастіше це не відбивається на подорожі. Істотний збиток конструкції пернате створіння може завдати або коли літак тільки злітає, або якщо сама птиця значних розмірів. Але і перший, і другий варіант вкрай малоймовірний. До того ж, з кожним роком система зовнішньої безпеки літака поліпшується і знижує ризик шкоди від повітряних сусідів.

5. Вік літака

Як не боятися літати, якщо літаки один за іншим старіють? Запитання логічне і часто зустрічається. Багато пасажири відмовляються від того чи іншого рейсу, дізнавшись вік свого літака. А якщо повітряному транспорту залишилося менше ніж 3 роки до зняття з експлуатації, то бажаючих летіти ще менше.

Для початку слід зрозуміти, що пасажирські літаки рідко остаточно відходять, особливо з нинішніми технологіями. Навіть бувалих штопають, позбавляють від іржі, тріщин, потертостей, їм лагодять електропроводку, ущільнюють ілюмінатори. З віком у літака частішає техогляд і ремонт, але відповідальний перевізник не випустить на майданчик несправний борт.

6. Крижана кірка на корпусі

На висоті, крім хмар і стисненого повітря температура, як відомо, нижче звичної для людини. І деколи на корпусі літака може утворюватися крижана кірка. Найчастіше за рейс лід накопичується біля входів двигунів, в передній частині хвоста і крил. І чисто з практичної точки зору обмерзання корпусу небезпечне.

Ось тільки ці зони обладнані потовщеним покриттям, а також очисними пристроями. У лобового скла і всіх зон з датчиками працюють системи обігріву, які не дозволяють важливим зонам покритися льодом.

Відео — Чому не варто боятися літати

7. Небезпека мобільних телефонів

У свій перший політ на літаку багато хто з нас чули: «Пристебніть ремені і вимкніть мобільні пристрої». Але не всі з нас знають, що це не просто примха стюардес, а дійсно важлива міра безпеки.

Річ у тому, що сигнали стільникових телефонів дійсно можуть завдати шкоди електроніці літака. Подібні випадки малоймовірні, а зміни не критичні. Але в такій справі як політ в сотнях метрів над землею пілот вважає за краще перестрахуватися.

Крім цього, включені телефони і комп’ютери в разі екстреної ситуації можуть банально стати перешкодою. Людина заплутається, за що йому хапатися в першу чергу, якщо щось випаде з рук, почнеться паніка. А все це команді ні до чого. У будь-якому випадку, краще виконати вказівки стюардеси, адже польотні стандарти розробляються професіоналами. Так що відключаємо телефони і літаємо без страху.

8. Розгерметизація салону літака

Що дає сама по собі герметизація салону? Баланс тиску та утримання комфортабельної температури. Розгерметизація може статися, в крайньому випадку, при пробоїні, поломці або іншому істотному порушенні міцності борту.

При подібних обставинах випадуть кисневі маски. У цей момент команда садить літак на найближчій доступний майданчик, використовуючи резервний або аварійний протокол. Навіть у самій критичній ситуації ймовірність посадити борт без особливих наслідків максимальна. Не бійтеся, якщо відчуєте, що літак прямує до землі. Річ у тому, що пілотам в такій ситуації терміново необхідно спустити борт до 3 000 метрів, звідки вже буде здійснюватися більш плавна аварійна посадка.

9. Турбулентність

Турбулентність в літаку – явище поширене і досить звичне. Його не варто боятися, оскільки випадків з аваріями в історії зареєстровано…1. Один випадок у 70-х роках.

На сьогоднішній же день пілоти навчені вирівнювати літак в умовах сильної тряски. Пасажирів інформують, як поводитися в зоні турбулентності. Подібні потрясіння не несуть небезпеки і доставляють просто короткочасний дискомфорт. Літак може «опустити» на 4-5 метрів, але відразу ж все повертається в норму. До того ж, більш нові моделі літаків обладнані датчиками, завдяки яким пілоти просто «огинають» зону турбулентності.

Підготовка пілота до рейсу
Авиамаршалы в салоні літака

10. Здоров’я пілотів

Знаходження у літаку протягом 5-6 годин для пасажира часом нестерпне. Витримати переліт, що триває понад 10 годин, здається неможливим. І часом замислюєшся, як пілоти витримують таке навантаження.

Кожен пілот який виходить на рейс, чітко усвідомлює, що йому потрібна здорова свідомість і світлий розум. При всій автоматизації літака за показниками датчиків необхідно стежити. Тому за пару годин до вильоту команда прибуває на борт і перевіряє його стан. Також вона отримує інформацію про погодні умови і можливі труднощі в дорозі, координати запасних аеропортів. Перед відльотом пілотів оглядає лікар, вимірює тиск, перевіряє загальні показники.

Щоб не втомлюватися занадто сильно, пілоти змінюють один одного. Але відбувається це зазвичай на тривалих рейсах. У такому разі в команді може бути 4 пілоти, які попарно працюють біля штурвала. Поки двоє стежать за літаком, двоє сплять в цій же кабіні або в сусідній. Про стан пілотів цікавляться як диспетчери, так і стюардеси, які зв’язуються з кабіною екіпажу кожні 20-30 хвилин.

Щоб не сталося непередбаченого, пілотів навіть годують різними стравами. Колегам ніколи не подають однаковий обід – це робиться для того, щоб уникнути «парного отруєння». Якщо один з пілотів відчує нездужання після їжі, другий зможе його замінити.

11. Викрадення літака і безпека на борту

В нинішніх умовах захват або викрадення літака – позаштатна ситуація. Знову ж таки, це трапляється частіше на кіноекрані, ніж у житті. Внутрішню безпеку на борту забезпечують самі пілоти та стюардеси. Команду екіпажу навчають базовим засобам самооборони, вчать, як поводитися в разі загрози.

Також на американських і деяких європейських рейсах працюють так звані «повітряні маршали». У салоні літака знаходяться співробітники авіакомпанії, які під виглядом звичайних пасажирів супроводжують рейс і стежать за безпекою. Ці люди заступляться за вас, якщо ваш сусід «перебрав» перед посадкою і навіть зможуть перешкодити терористові захопити літак.

Лопатка Купера
Спец сигнали закрилками літака

Якщо ж випадок захоплення стався, то найімовірніше борт направлять на найближчий посадковий майданчик. На цей випадок у пілотів розроблена своя система механічних сигналів. Поршні крил пересуваються по певній системі і дають знати співробітникам аеропорту, що на борту щось відбувається.

Залишити ж літак нападник не зможе. Героїчно відкрити аварійний вихід і зістрибнути в Амазонку з парашутом не вдасться. Після подібних випадків весь повітряний транспорт почали оснащувати лопаткою Купера. Це невеликий металевий виступ на корпусі, через який відкрити задні двері під час польоту не представляється можливим. Взагалі завдяки різниці тиску відкрити будь-які двері літака практично неможливо.

12. Літак кружляє перед посадкою

Не завжди літак після оголошення посадки приземляється. Але панікувати не варто. Та і взагалі, не варто панікувати, у екіпажа все під контролем. На другий круг літак може піти з кількох причин. Можливо, на посадковій смузі є деякі перешкоду, попередній літак, механічна перешкода або, скажімо, олень заліз не туди.

У таких ситуаціях літак різко задирає носову частину, піднімається і робить коло. Як тільки смуга очищається, борт одразу ж здійснює посадку. До речі, не варто боятися занадто різкого поштовху, особливо в зимовий час. Іноді смуга може заледеніти і літак навмисно робить дебеле приземлення, щоб розбити кригу і комфортно проїхати по покриттю.

Авіаперельоти – це комфортно, зручно і швидко. І часом, чи не єдиний спосіб дістатися до деяких пунктів призначення. Важливо розуміти одне – купуючи квиток, ви віддаєте себе в руки професіоналів. Людям, які з дня у день виконують відточені дії і готові впоратися з будь-яким екстреними подіями. Ми сподіваємося, що після прочитання цієї статті приводів сказати «Я боюся літати» стане набагато менше.

Коментарі закриті.

Інші новини
15.10.2019

В мерії Запоріжжя офіційно підтвердили: ремонтні роботи злітно-посадкової смуги вийшли на фінішну пряму. Відкриття аеропорту заплановано на 22 жовтня. У зв’язку з цим компанія «Мотор Січ» вже анонсувала зміни в розкладі польотів. З 28.10.2019 із Запоріжжя знову літатимуть борти в Мінськ та Київ. Маршрут Дніпро-Мінськ-Дніпро, що дійсний сьогодні, закривається. Розклад авіарейсів Запоріжжя-Мінськ-Запоріжжя: Запоріжжя-Мінськ 06:45—10:00 (1х3х5хх) Запоріжжя-Мінськ 07:45—11:00 (хххххх7) Мінськ-Запоріжжя 15:00—16:15… Читати далі

08.10.2019

Гарні новини для тих, хто мріє подорожувати в далекі країни. Тепер в Саудівську Аравію візу отримати можна, а в Еквадор — більше не потрібно. Нагадаємо, що дотепер Саудівська Аравія була практично закритою країною для туристів. Безперешкодно перетнути її кордон дозволялося лише мусульманам-паломникам, які подорожують групою. У рідкісних випадках дозвіл на в’їзд отримували мандрівники чоловічої статі. Тепер же туристи можуть сміливо… Читати далі

01.10.2019

Авіакомпанія Uzbekistan Airways анонсувала початок польотів до столиці України в аеропорт «Бориспіль». Перший виліт з Ташкента відбудеться 5-го жовтня. Надалі перельоти здійснюватимуться щотижня по вихідних. Розклад авіарейсів Ташкент-Київ-Ташкент: HY3563 Ташкент-Київ — 23: 55-02: 45 (по суботах). HY3564 Київ-Ташкент — 04: 15-10: 45 (по неділях). Зі столиці Узбекистану до України авіалайнер буде летіти майже п’ять годин, назад — чотири з половиною…. Читати далі

Послуги Бізнес Візит: